Læs om børnehusets forskellige aktiviteter her:

Udover almindelig leg, ture og gøremål på stuerne har vi forskellige tilbagevendende aktiviteter, bla. holder vi jul, fastelavn og påske med de traditioner, der hører til.

Herudover har vi mange aktiviteter i løbet af året, som knytter sig til de 6 temaer i vores læreplan: sprog, krop og bevægelse, kultur, natur samt sociale og personlige kompetencer. Vi har et meget tæt samarbejde med de andre børnehuse i området. Vi har et fælles projekt der hedder Kongeørnen". Vi samarbejder på tværs af husene.

Vi arbejder med udviklingsgrupper. Det betyder at børnene, i perioder, bliver delt op i grupper efter hvilken udviklingszoner de er i. Det kan f.eks. være en Motorikgruppe, en Sproggruppe eller måske en Omsorgsgruppe.

Vi er et "Bevægelseshus" hvilket betyder at vi har fokus på at kunne tilbyde børnene frihed til bevægelse. Det er både ude som inde. Vi har et Bevægelsesrum med gode muligheder for at træne motorikken og balancen og meget mere.

I dagligdagen kan du følge med i vores aktiviteter på Tabulex.

Vores pædagogiske personale planlægger ugens forløb og skriver en ugeplan, som hænges på stuens opslagtavle. Herpå kan du og dit barn snakke om, hvad barnet skal lave i løbet af ugen. Hver dag skrives en dagsseddel, som beskriver dagens pædagogiske formål. Brug dagssedlen til at samtale med dit barn og dagens aktiviteter.

Årsplan 2020

Shape Created with Sketch.